مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 10:142023-07-12اقتصادي

پرونده ویژه «اشتغال خُرد»| ماست پرچرب سرمایه گذار برای روستاییان


خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ روی دست ماندن محصولات لبنی روستاییان و از همه مهم تر فاسد شدن سریع آن انگیزه ای شد تا در روستای مختاران خوسف اقدام به راه اندازی ایستگاه جمع آوری شیر کند و علاوه برای اینکه منبع درآمدی برای دامداران منطقه سربیشه و خوسف باشد زمینه اشتغال دو نفر دیگر را هم هم فراهم آورد.

از همه مهم تر این که با راه اندازی این ایستگاه زمینه ساز توسعه دامداری و افزودن بر تعداد دام های سبک و سنگین روستاییان منطقه باشد.

5 سال پیش که تصمیم به اجرای این کار گرفت حمایت مالی 15 میلیون تومانی بسیج سازندگی از او سبب شد تا اقدام به راه اندازی ایستگاه جمع آوری شیر در روستای مختاران کند چرا که می دید چه طور شیر و ماست روستاییان منطقه به دلیل نبود خریدار روی دست آنها می ماند یا فاسد می شود و دامداران هیچ بهره ای از داشته های خود نمی برند و برای همه امکان فرآوری فراهم نیست.

از همه مهم تر اینکه بازار فروشی هم نداشتند تا آن چه را تولید و فرآوری می کنند به فروش برسانند.

راحت شدن خیال روستاییان حالا دیگر آقای امامدادی با راه اندازی ایستگاه جمع آوری شیر خیال روستاییان این منطقه را راحت کرده به طوری که هفته ای دو روز برای جمع آوری ماست و شیر به روستاها می رود و برخی هم که شیر بیشتری دارند صبح و عصر از آنها تحویل می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده ویژه «اشتغال خُرد»| ماست پرچرب سرمایه گذار برای روستاییان

پرونده ویژه «اشتغال خُرد»| ماست پرچرب سرمایه گذار برای روستاییان